Dagens härliga!

Tillbaka i skolan idag, lovet känns långt borta i det förflutna och skolan rullar vidare. Sitter med skoljobb även nu. Måste läsa lite om Japan innan jag går och lägger mig fast jag är så trött att jag kan stupa på sekunden. Var och pratade med syon idag och fick lite mer klarhet över inriktnings och individuella valen vi måste göra inför tvåan. Det blir beteende inriktning för mig och så valde jag till litterär gestaltning och socialpsykiatri.  
Efter skolan kilade ja ner på stan en snabbis för att kolla på skor, hittade inga speciella, ett par högklackade men det var för tunn sula så det gjorde bara ont att gå i dom och sen såg jag att de hade sänkt priset på et par som jag jätte gärna vill ha. Men jag borde inte köpa några, har shoppat tillräckligt i Stockholm för denna månad.

När jag kom till busshållsplatsen satt en gammal gubbe på bänken och väntade på bussen, han är en sån som pratar med alla och jag har pratat med honom på bussen förut. En sån där härlig jultomtegubbe och så sa han att jag var vacker. Vilken självförtroende kick man fick. Han snackade på om att bussen skulle komma snart och sen kördes krigslarms testet igång i stan och han berättade lite om när han bodde/jobbade utomlands i (kommer inte ihåg vilket det var, ett u-land iaf) och hur hemskt det var att människor dödade andra så kallblodigt. Jag satt där och höll med för det stämmer ju och jag visste inte riktigt vad jag skulle svara. Tänkte fråga honom lite om vart han bodde men bussen kom och så satte jag mig bredvid en kompis jag träffade. Får fråga om jag träffar honom igen och om jag vågar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0