Updaate

Hellu bloggen!

Long time no writing!
Lite uppdatering om vad so har hänt de senaste två, tre veckorna: Skolavslutning, äntligen jätteskönt! Jag hade på mig en blommig klänning från Indsiska och skärp från myrorna. Jag mamma, pappa, Nadine, hennes mamma och morfar var uppe vid gruvan och fikade, det var jättegott och trevligt!  Dagen efter var det dags för syranns och hennes pojkväns student och studentskiva. Grattis, grattis! Det var jätteskoj och trevligt!

Sen hade jag en skön och välförtjänt ledig helg framför mig. På måndagen började jobbet på cykelparkeringen, har nu gjort två veckor och två dagar vilket betyder endast tre dagar kvar!!!!! Det är väldigt långtråkigt och jaa endast tråkigt. Fast det är lite kul  ändå att träffa människor, speciellt gamla dom är så trevliga och kommer fram och pratar ibland. Häromdagen gav en tysk dam oss en nötpåse för att hon tyckte att vi var så hjälpsamma och trevliga när vi fixade cykeln hon skulle hyra. Det ända vi gör medan vi sitter där och vaktar cyklar är att läsa (Harry Potter så klart som den HP tönt jag är), lyssna på musik och spela fia med knuff (JAG ÄR SÅ TRÖTT PÅ DET SPELET) som tur är så vinner jag oftast annars skulle jag inte klara av jobbet utan att bli as sur (lite småbrist jag har;P). 

Jag var också på Peace and love i torsdags, vart lite impuls, köpte min biljett på blocket dagen före men jag ville så gärna se Jason Mraz som jag nu är kär i!

Midsommar spenderades på äkta svenskt vid i leksand, gropen. Jag och Nadine drog på oss kulldräkter och åkte dit med hennes mamma och satt i gräset och band blomkransar. Sen dansade vi runt stången som var väldigt krångligt eftersom det var så mycket folk och man snubblade hela tiden på ölflaskor och skit. Dagen slutade med att vi åkte ut till deras släcktingar. Hela dagen var väldigt lyckad.

Första ansiktsbild någonsin, det är jag till vänster och en av mina bästa vänner Nadine till höger.
Min morfar kommer från Leksand så det här är min mammas dräkt. Min mormor har laskat som det kallas västen och väskan och min gammelmormor har sytt skjortan och sjalen.

Det är lite jobbigt att ha den på sig eftersom den sitter åt snörad såmycket och yllekjolen kliar och sticks som satan själv(ska man vara fin så får man lida pin som det gamla uttrycket lyder).

Idag skiner solen och i kväll är det min favoritsommarserie Morden i midsommar (Middsummer murder).

Det här är nog mitt längsta inlägg någonsin puh, det är också det med flest utropstecken i också, aja ha det så bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0