HENNES & MAURITZ

Det var nog länge sedan ni hörde Hm:s forna namn Hennes & Mauritz. Lite kort historik om Hm. Företaget grundades I Västerås år 1947 av en man vid namn Erling Persson, första butiken öppnades på stora gatan i Västerås. Efter 61 år i branschen  har hm expanderat och har nu runt 1500 butiker i 28 länder.
Jag måste dock nämna mina förhoppningar om Hm:s framtid för att vi som bär kläderna ska veta att borde ha samma levnadsstandard som dom som gör dom och för miljöns skull. Jag hoppas att HM:
*Bara gör kläderna av organiska material
*Världen blir bättre så att alla bollullsarbetare och sömmerskor/ sömmare får lika standard som vi ekonomiskt, levandet och utbildning.
Jag vet att mina mål är ganska orealistiska men detta är mina förhoppningar!

Nu vart jag väldigt djup. Här är iaf några av mina favoriter ur Hm:s vår/sommarkollektion!

Enjoy!

image40


Vilka är dina favoriter? http://shop.hm.com/se/  Och hur ser du på Hm:s tillverkningsstandard?

Kommentarer
Postat av: Louise S.A

Åh linnet, jeansskjortan och den bruna kofta va nått som verkligen fall mig i smaken.

Shoppingberoende, Ja visst!!

Ha de så bra!
Kram Louise

2008-01-06 @ 18:42:00
URL: http://louisesa.blogg.se
Postat av: tidsopti..

Vad kul att du gillade det, bara att shoppa loss innan det tar slut. Det var också några av mina favoriter, men hjärthalsbandet är en total förälskelse för mig!
Ha det bra!
Kram

2008-01-06 @ 20:24:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0