Lussemys!

Denna både härliga och iskalla årstid tar med sig mycket mys och kalla fötter (för mig som är dum nog och inte köper vinterskor). Lucia har anlänt. Var i kyrkan i dag och såg tåget. Det är den tolfte i dag jag vet, men i morgon kommer ju ingen för då är alla och kollar på sina barn när de står och viftar med elljusen, stoppar dom i munnen och sjunger alla jordens toner. Det var tider det. Själv ska jag vara med i skolans lilla lussetåg, jag sjunger inte värst bra men nu är jag ju med iaf och dom får väl kasta lussebullar på mig om jag låter för hemsk men det tror jag inte :O 

I dag är det ju särimmel så det är massa spelningar och grejer på stan. Jag och en kompis var på improvisationsteater, det var skit kul. De skulle ha melodifestival och då skulle ena bidraget handla om en hamburgare, något tyskt och schangern skulle vara country. Det andra bidraget var om David Bowie och skulle vara en rapplåt och hette David the man. Det var en syn kan jag säga, jag röstade på country sången för hans "fina" refräng.

Nej nu måste jag gå, ska upp jätte tidigt och måste hänga lite tvätt innan det är dags för sängen.

Sov så gott och ha ett mysigt lussefirande!

image28


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0